
Synchronizacja priorytetów i mechanizmów finansowania oraz ewaluacji Infrastruktur Badawczych (IB) o znaczeniu ponadnarodowym. – InRoad
(akronim: InRoad)
This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant No 676550. The sole responsibility for any errors or omissions made lies with the editor. The content does not necessarily reflect the opinion of the European Commission. The European Commission is also not responsible for any use that may be made of the information contained therein.
Projekt finansowany przez Fundusz Komisji Europejskiej w ramach konkursu „HORYZONT2020”
Wartość projektu: 2 001 983,75 EUR
Wartość dofinansowania: 84 375,00 EUR
Okres realizacji projektu: 01/01/2017 – 31/12/2019
Kierownik projektu po stronie WCB EIT+: Beata Lubicka
Konsorcjum realizujące projekt:
- Schweizerischer Nationalfonds Zur Forderung Der Wissenschaftlichen Forschung – Lider Konsorcjum
- Deutsches Zentrum Fur Luft – Und Raumfahrt Ev
- Sociedad Para El Fomento De La Innovacion Technologica S. L. – Innovatec
- Hermann von Helmholtz-Gemeinschaft Deutscher Forschungszentren EV
- Nederlandse Organisatie Voor Wetenschappelijk Onderzoek
- Comissao De Coordenacao e Desenvolvimento Regional Do Centro
- Ustav Fyzikalni Chemie J. Heyrovskeho AV CR v. v. i.
- Service Public Federal de Programmation Politique Scientifique
- Centre National de la Recherche Scientifique CNRS
- Consiglio Nazionale Delle Ricerche
- Science Foundation Ireland SFI
- Universite de Lausanne
- Wrocławskie Centrum Badań EIT+ sp. z o. o.
Projekt InRoad jest realizowany jako działanie wspierające (CSA) budowanie europejskich infrastruktur badawczych w ramach programu Horyzont 2020 (priorytet doskonałość naukowa, call: Policy and international cooperation measures for research infrastructures). Projekt ma przyczynić się do lepszej harmonizacji infrastruktur badawczych o znaczeniu europejskim, zarządzania w całym cyklu funkcjonowania od projektu do wygaszenia działalności oraz ewaluacji ex-ante, przejściowej (monitorującej) i oceny ex-post. W tym celu analizowane są opinie ekspertów, najlepsze praktyki krajowe i wspólne trendy procedur dotyczących tworzenia tzw. Krajowych Map Drogowych Infrastruktur Badawczych oraz ESFRI (European Strategy Forum on Research Infrastructures) link http://www.esfri.eu.
Od stycznia 2017 r. do końca 2018 r. Wrocławskie Centrum Badań EIT+ jest jednym z 13 partnerów przygotowujących rekomendacje dla KE w zakresie optymalizacji współpracy Infrastruktur Badawczych, mającej bezpośredni wpływ na rozwój europejskiej przestrzeni badawczej, ułatwianie wymiany doświadczeń, dobrych praktyk pomiędzy krajowymi i zagranicznymi ośrodkami oraz rozwijanie konkretnych przedsięwzięć z kluczowymi partnerami naukowymi i przemysłowymi. Istotne jest także promowanie kultury współpracy pomiędzy nimi. Głównym narzędziem do określenia najistotniejszych dobrych praktyk są przeprowadzone wywiady on-line. WCB EIT+ współpracuje przy realizacji projektu z pracownikami MNiSW odpowiedzialnym za tworzenie i aktualizację Polskiej Ma py Drogowej Infrastruktury Badawczej (PMDIB) http://www.nauka.gov.pl/dokumenty-strategiczne/polska-mapa-drogowa-infrastruktury-badawczej.html.
